Szakmai információk

Mint az élet sok más területén, az autóvillamossággal kapcsolatos problémákat sem lehet rutinból, jelenségekből, hangokból kezelni, megállapítani.
Nem minden esetben közvetlenül az indítómotor a hibás, ha az autónk nem indul, és nem közvetlenül a generátor, ha lemerül az akkumulátor és/vagy nincs töltés.
Ezért minden esetben kompletten vizsgáljuk az egész rendszert, akkumulátort, vezetékezést, forrasztásokat, testelést stb., az indítómotort és a generátort az autón, vagy bármely gépen.
A rendszerben lévő hibák is okozhatnak olyan tüneteket, jelenségeket, sőt mérhetünk is, amelyekből az indítómotor, generátor hibára gyanakodhatunk, és a rendszerben lévő hibák, valóban záros határidőn belül tönkre is teszik az indításra és töltésre alkalmatos eszközünket.
Amennyiben ezeket a hibákat nem hárítjuk el, hiába szerelünk fel új, vagy felújított indítómotort, vagy generátort, hiába a sok jó alkatrész, ezeket is "halálra ítéljük".
Az indítómotor és a generátor egy rendszer szerves része. Csak úgy, illetve csak annyira képes működni, amennyire a rendszer ezt lehetővé teszi és amíg az esetleges hibák miatt tönkre nem megy.
Ezért célszerű - mielőtt felesleges munkaórát, és felesleges alkatrészeket vásárolna - a fent említettek szerint eljárni.

Mit kell ellenőrizni, ha beszerel egy felújított indítómotort vagy az indítómotor nem működik?

Mit kell ellenőrizni, ha beszerel egy felújított generátort vagy nincs illetve kevés a töltés?

Ezek csak a fontosabb jó tanácsok. Az autóvillamosság, ezen belül az indítómotor és generátor is nagyon összetett, a méréseket és a javításokat is lehet rosszul elkövetni, ami balesetveszélyes is lehet. Az alkatrészeket, leginkább az elektromos alkatrészeket, nagyon könnyen és gyorsan tönkre lehet tenni, elég egy kis szikra, csattanás, és ki is „végeztük”.

Ezért a legfontosabb jó tanács: Az elektromos hiba elhárítását bízza szakemberre!